Dies des del Referèndum de l'u d'octubre de 2017

Fes una piulada

Cercar en aquest blog

StatCounter

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Conferència Nacional per l'Estat Propi. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Conferència Nacional per l'Estat Propi. Mostrar tots els missatges

11/19/2011

Programa de televisió: "Raons de Pes"... per l'Estat propi

 
Raons de pes és una sèrie que consta d'onze programes basats en les 175 motius per a l’Estat propi, dirigida i presentada per Jaume Marfany, que s'emet setmanalment per ETV Llobregat i la Xarxa de Televisions Digitals Independents de Proximitat, en el marc deles inciatives prèvies a la constitució de l'Assemblea Nacional Catalana.
Cadascun dels programes es pot veure per internet, a través de http://vimeo.com/user4451296/videos/

A cada programa es conversa amb persones destacades diferents àmbits professionals, polítics i intel·lectuals a l’entorn de diferents àmbits temàtics, que van des dels fonaments de fet i de dret fins a les futures estructures d’Estat, tot passant per altres àmbits tan importants com els de la llengua i cultura, els mitjans de comunicació, l’economia i el benestar, la justícia i dret o les relacions internacionals.

El nom de la sèrie té relació amb el llibret repartit el 30 d'abril de 2011 al Palau de Congressos de Montjuïc, durant la Conferència Nacional per l'Estat Propi, 175 raons de pes per l'Estat propi.

Vegeu la pàgina Facebook del programa “Raons de Pes”

Més informació: http://ca-es.facebook.com/pages/Raons-de-pes/171087776309381 
http://espluguesperlaindependencia.blogspot.com: Bloc d'informació i opinió de l'Assemblea "Esplugues per la independència" organització integrada en la futura Assemblea Nacional Catalana.
...ooo00ooo...



11- Divendres 30 de desembre. Onzè i darrer programa de la sèrie "Raons de pes". Tema: l'Assemblea Nacional Catalana.
Convidats:
  • Carme Forcadell, assessora de llengua i interculturalitat del Valès occidental i vicepresidenta de la OPDD, i membre del Secretariat de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
  • Pere Pugès, director d'empresa cooperativa i membre del Secretariat de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
  • Jaume Terribas, especialista en el foment de la cooperació i membre del Consell Permanentt de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
Vídeo: http://vimeo.com/34427597 (29m 35s)
...ooo00ooo...

10 - Divendres 23 de desembre. Desè programa de la sèrie "Raons de pes". Tema: Estructures d'Estat
Convidat:

  • Miquel Sellarès, cofundador de l'Assemblea de Catalunya. Fundador del Centre de Documentació Política, especialista en seguretat i membre del Secretariat de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
Vídeo:  http://vimeo.com/34348121 (29m 24s)
Més informació:
...ooo00ooo...
9 - Divendres 16 de desembre. Novè programa de la sèrie "Raons de pes". Tema: Autodeterminació
 
Convidats:
  • Ricard Gené, advocat, especialitzat en dret internacional i en els drets dels pobles, membre del Secretariat de l'Assemblea Nacional Catalana, (ANC) actualment en fase constituent.
  • Albert Bertrana, fundador de l'ADOC, del Comitè Olímpic de Catalunya i de l'Agència del Cens Nacional del Poble Català.

Vídeo: http://vimeo.com/33520448 (31m 54s)

Més informació:

...ooo00ooo...
8 - Divendres 2 de desembre a les 23h i diumenge 4 de desembre a les 17.30h. Vuitè programa de la sèrie "Raons de pes". Tema: Mitjans de comunicació
Convidats:
  • Patrícia Gabancho, periodista i escriptora i membre del Consell Permanent de l'Assemblea Nacional Catalana, (ANC) actualment en fase constituent
  • Soledat Balaguer, periodista i membre del Consell Permanent de l'ANC
  • Xavier Borràs, escritor, traductor i periodista membre de l'ANC



Vídeo: http://vimeo.com/33145324 (29m 42s)

Més informació:
...ooo00ooo...

7 - Divendres 25 de novembre a les 23h i diumenge 27 de novembre a les 17.30h. Setè programa de la sèrie "Raons de pes". Tema: Sindicats i independència

Convidat: Carles Sastre, responsable de la Secretaria d'Acció Sindical i Negociació Col·lectiva de la Intersindical-CSC.


Vídeo: http://vimeo.com/32775140 (26m 28s)
Més informació:

...ooo00ooo...
 
6 - Divendres 18 de novembre a les 23h i diumenge 20 de novembre a les 17.30h. Sisè programa de la sèrie "Raons de pes". Tema: Justícia i dret.
Convidat: Jordi Manyà
  • Jordi Manyà és doctor en Dret per la Universitat de Barcelona. Forma part del secretariat provisional de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.

Vídeo: http://vimeo.com/32616304 (33m 10s)

Més informació: http://espluguesperlaindependencia.blogspot.com/2011/11/raons-de-pes-justicia-i-dret-el-video.html


http://anc-mxi.blogspot.com/search/label/Raons%20de%20pes

...ooo00ooo...
5 - Divendres 4 de novembre a les 23h i diumenge 6 de novembre a les 17.30h. Cinquè programa de la sèrie "Raons de pes". Tema: Llengua i cultura. 
Convidats: Blanca Serra i Carles Castellanos Llorenç
  • Blanca Serra és llicenciada en filologia clàssica per la Universitat de Barcelona. Entre altres, ha estat militant del FNC, del PSAN i de l’IPC i de l’MDT. Ha estat membre activa del Sindicat de mestres i del Secretariat de la Xarxa d'Entitats Cíviques i Culturals dels Països Catalans pels Drets i les Llibertats Nacionals. Pertany al Consell Permanent de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
  • Carles Castellanos és professor de la UAB i membre del FOCDA i del col·lectiu d'opinió Mata de Jonc / Països Catalans. De trajectòria política similar a la de Blanca Serra, ha estat membre del FNC, del PSAN, de l’IPC i de l’MDT. Pertany al Consell Permanent de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
  • Vídeo: http://vimeo.com/31897128 (27m 43s)
...ooo00ooo...

4 - Divendres, 28 d'octubre, a les 23h i diumenge, 30 d'octubre a les 17.30h, en redifusíó. Quart programa de la sèrie "Raons de pes". Tema: Independència i relacions internacionals

Convidats: Miquel Strubell i Ricard Gené
  • Miquel Strubell és sociolingüista. Llicenciat en Psicologia i Fisiologia per la Universitat d’Oxford. Actualment és professor dels nous estudis de Llengües i Cultures a la UOC. Va ser president de l’associació política Catalunya 2003 i membre fundador de la plataforma independentista Sobirania i Progrés. Forma part del secretariat provisional de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
  • Ricard Gené és advocat, soci d’un bufet amb molta clientela internacional. Ha estat president i encara n’és membre del Comité Executiu de Law Exchange International, una xarxa mundial de despatxos d’advocats. És un estudiós de temes relatius a l’autodeterminació dels pobles en dret internacional i processos d’alliberament nacional. Per raó de les seves vinculacions familiars, coneix molt bé el cas d’Eslovènia. Forma part del secretariat provisional de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
  • ...ooo00ooo... 

    3 - Divendres 21 d'octubre, a les 23h i diumenge 23 d'octubre, a les 17.30h, en redifusió. Tercer programa de la sèrie “Raons de pes”. Tema: Sostenibilitat i independència.  
    Convidats: Santiago Vilanova i Josep Puig
    • Santiago Vilanova és llicenciat en Ciències de la Informació. Entre altres, és membre del Col·legi de Periodistes de Catalunya i de l'Associació d'Escriptors de Llengua Catalana. Cofundador del MEC (Moviment Ecologista Català) i del partit Alternativa Verda. Actualment és director de l'empresa Gea-Consultors Ambientals i president de l'Associació "Una Sola Terra". Ha publicat diversos llibres. Ha estat Premi d'assaig "Xarxa" 1978 amb "El combat ecologista a Catalunya" i el 1990 amb L'onada ecològica". Col·labora habitualment en El Punt Avui. És membre de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
    • Josep Puig és enginyer industrial, especialitat en tècniques energètiques. Diplomat en Enginyeria Biomèdica i en Enginyeria del Medi Ambient, Ecologia i Gestió Ambiental. Doctorat en enginyeria industrial. Des de l’any 1974 treballa com enginyer tant a l'empresa privada com a la universitat. Fundador, l’any 1992 d’Ecoserveis, una associació professional dedicada a la consultoria i a l’educació sobre energia i medi ambient. Ecoserveis ha estat guardonada amb el Premi Solar Europeu 2004 en la seva categoria d’Arquitectura Solar. Portaveu del Grup de Científics i Tècnics per un Futur Sense Nuclears.
    Vídeo: http://vimeo.com/31071866 (28m 12s)

    Més informació: http://espluguesperlaindependencia.blogspot.com/2011/10/independencia-raons-de-pes-economia-i_27.html

    http://anc-mxi.blogspot.com/search/label/Raons%20de%20pes

    ...ooo00ooo...

    2 - Divendres 14 d'octubre, a les 11h, per ETV Llobregat. Segon programa de la sèrie “Raons de pes”. L'economia en una Catalunya independent. Tema: Economia, Benestar i Independència.

    Convidats: Òscar Mascarilla i l'Albert Codinas.
    • Òscar Mascarilla és llicenciat i doctorat en Economia per la Universitat de Barcelona. Professor titular de la UB en l'area d'Economia aplicada. És investigador del Centre d'Anàlisi Econòmica i de les Polítiques Socials. Ha publicat diversos llibres i col·labora en revistes d'Economia. És membre de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.
    • Albert Codinas és llicenciat en Història contemporània per la Universitat de Barcelona. Administrador d'un grup d'empreses dins de l'àmbit de la sociocultura. President del Patronat Institut de recerca de la Nova Història. President de l'executiva de la Fundació Catalunya Estat. Membre de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.

    Vídeo: http://vimeo.com/30660435 (34m 40s)

    Més informació: http://espluguesperlaindependencia.blogspot.com/2011/10/raons-de-pes-economia-benestar-i.html
    Convidats: Carme Forcadell i Josep Ferrer, promotors de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) actualment en fase constituent.

    Vídeo: http://vimeo.com/30271788 (31m 13s)
    Més informació:

5/01/2011

Conferència Nacional per l'Estat Propi: un espectacular èxit


* Ara: Dret a decidir. Llach carrega d'emotivitat l'Assemblea que es proposa empènyer la transició cap a l'Estat propihttp://www.ara.cat/politica/Llach-emotivitat-Assemblea-Estat_propi_0_472153119.html "La societat civil catalana segueix fent camí, aquest cop guiada per l'èpica de Llach per consolidar les bases del que s'albira que pot esdevenir una transició sobiranista."

* Cronica.cat: Lluís Llach conclou la Conferència Nacional http://www.cronica.cat/noticia/Lluis_Llach_conclou_la_Conferencia_Nacional. L’Assemblea Nacional Catalana "definirà dues vies per exercir el dret d’autodeterminació: Reclamar al Parlament de Catalunya la celebració d’un Referèndum d’Independència o en el cas que l’Estat espanyol negui aquesta possibilitat, la declaració unilateral d’independència."

* Taula d'Entiuats Cíviques d'Arbúcies. http://tecadarbucies.blogspot.com/2011/05/conferencia-nacional-per-lestat-propi.html

* Blog de Ferran Sala: La Conferència Nacional per l’Estat Propi arrenca per conduir una ‘revolució tranquil·la’ cap a la independència http://ferransala.com/?p=15772

* Responsabilitat Global: La societat civil pren la iniciativa per l'Estat propi. http://responsabilitatglobal.blogspot.com/2011/05/la-societat-civil-pren-la-iniciativa.html. "La societat civil catalana ha iniciat avui una “rebel·lió tranquil·la”, en paraules de Txe Arana.

* Rubí Decideix i la Conferència Nacional per l’Estat propi.
http://www.rubidecideix.cat/conferencia-nacional-estat-propi/. "El que volem és animar-vos a encarar una nova fita en el camí sapiguem repetir l’èxit de mobilització i de transversalitat i unitat que la Consulta va suposar."

TribunaTV a la Conferència Nacional per l'Estat (8m): http://www.tribuna.cat/tribunatv//tribunatv-a-la-conferencia-nacional-per-lestat-propi-01-05-2011.html

* Vilaweb: “Traçant la ruta 'cap al lluminós horitzó de la independència'”. http://www.vilaweb.cat/noticia/3879849/20110501/tracant-ruta-cap-lluminos-horitzo-independencia.html. “La Conferència Nacional per l'estat propi es va posar en marxa ahir al Palau de Congressos de Barcelona amb el propòsit de constituir, a la tardor, l'Assemblea Nacional Catalana. Aquest organisme haurà d'aplegar el conjunt de l'independentisme, amb el màxim nombre de persones, entitats i partits, per posar les bases per l'estat propi. La Conferència, que ha rebut el suport de nombroses personalitats de la societat civil (vídeo), va aprovar el full de ruta per a la constitució d'aquesta gran Assemblea..."

* Vídeo (de Vilaweb; 9m) amb la intervenció de Lluís Llach: "L'única ruta amb un horitzó lluminós és la independència": http://www.vilaweb.tv/?video=6797

* El Punt: Arrenca la “revolució tranquil·la” cap a la independencia. http://www.elpunt.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/404402.html. “Els participants han aprovat per àmplia majoria la declaració de la Conferència, el full de ruta de l'organització i han escollit un Consell Permanent i nou Secretariat Provisional.”

* Regió 7: “Arrenca la Conferència Nacional per l’Estat Propi.” http://www.regio7.cat/arreu-catalunya-espanya-mon/2011/04/30/arrenca-conferencia-nacional-lestat-propi/142186.html: "La Conferència Nacional per l'Estat Propi, que reuneix a particulars i representants de diverses organitzacions independentistes majoritàriament relacionats amb l'onada de consultes sobiranistes que han tingut lloc a Catalunya des del 2009, ha celebrat..."

* Ara o Mai: "Un pas endavant cap a la independència: La Conferència Nacional". http://araomai.cat/noticies/i/505. Reportatge de Quim Sallés: "1.300 persones posen negre sobre blanc el full de ruta cap a l'assoliment d'una nació lliure i sobirana amb la consigna «Ara per l'Estat propi»". Excel·lent recull fotogràfic (d'Albert Alemany) a http://www.naciodigital.cat/galeria/805/conferencencia/nacional/estat/propi

* Ara o Mai: Llistat del Consell Permanent i del Secretariat de la Conferència Nacional: http://araomai.cat/noticies/i/506

* Yahoo: “1.500 persones participen en la fundació d'una assemblea per aconseguir la independència de Catalunya”. http://es.noticias.yahoo.com/5/20110430/tlc-1-500-persones-participen-en-la-fund-5da5357.html . “S'ha escollit un consell permanent amb 120 membres, entre els quals els fundadors de CDC Miquel Esquirol i Jaume Terribes i representants del sector de l'esquerra independentista com Carles Castellanos i Eva i Blanca Serra.
Hi eren els diputats d'ERC Joan Tardà, de SI Uriel Beltran i Jordi Strubell i d'ICV Jaume Bosch; Josep Cruanyes, Lluís Llach i l'expresident del Parlament Heribert Barrera.”

* Llibertat.cat: “Consens i unitat per impulsar l'Assemblea Nacional Catalana”. http://www.llibertat.cat/content/view/12630/29/. “La Conferència Nacional per l'Estat Propi s'ha celebrat avui a l'Auditori del Palau de Congressos de la Fira, a Montjuïc, amb una participació de 1.500 persones vingudes d'arreu del territori. L'acte que ha estat conduit pels actors i presentadors Txe Arana, Jordi Banacolocha i Josep M. Ferrer i Arpí ha aprovat dos documents base, punt de partida per al procés constituent cap a l’Assemblea Nacional Catalana....”

* El Punt: “La Conferència per l'Estat Propi inicia la ruta sobiranista. L'acte aplega 1.500 participants i pretén començar un procés que culmini amb un referèndum vinculant el 2014”. http://www.elpunt.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/404479.html. Maria Altamira hi cita Miquel Sellarès: "Hem fet país, després hem fet nació, hem construït aquesta nació i ara ha arribat el moment de fer estat"

* Directe.cat: "La Conferència Nacional per l'Estat Propi arrenca per conduir una 'revolució tranquil·la' cap a la independència". (http://www.directe.cat/noticia/149870/la-conferencia-nacional-per-l-estat-propi-arrenca-per-conduir-una-revolucio-tranquilla-cap). ‎"...El proper pas de la Conferència Nacional per l'Estat Propi serà la constitució de l'Assemblea Nacional de Catalunya (ANC), que reunirà totes les persones que participin en les agrupacions locals per a la independència que han sorgit durant els darrers mesos al país...


* Blog de Carme Vilaró Rovira (http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/195807): "Però ja torno a estar il·lusionada, vull participar en aquest procés de la conquesta de la llibertat col·lectiva perquè 'l'única ruta amb un horitzó lluminós és la independència'." "...Avui he vist que hi ha 175 raons de pes per l'estat propi."


* Blog de Jaume Renyer (http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/195799): “L'Assemblea de Catalunya del segle XXI”. Avui s'ha constituït després d'un llarg procés de gestació un organisme unitari que pren com a antecedent l'Assemblea de Catalunya creada l'any 1971 sota el franquisme.


* Blog de Josep Romeu (http://blocdejosepromeu.blogspot.com/2011/05/el-risc-de-la-marginalitat.html): En Josep comenta al Blog Gran de la Sobirania que "l’important... és el fet que personalitats de diversos àmbits, de reconegut prestigi, i que fa uns pocs anys no s’hi haurien mullat, ara hi hagin volgut donar suport obertament".

* Recullo la proposta de l'amic Josepmiquel Servià de corejar, d'ara endavant, “in-inde-independència-ja!” http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/195810

* Article de Xavier Borràs a Nació Digital (http://www.naciodigital.cat/opinionacional/noticia/1764/encara/combat/volem/estat): "… Per una vegada l'impuls de la societat civilitzada del nostre país ha estat capaç d'aplegar en una mateixa sala tots els qui encara no fa quatre dies tractaven, precisament, de fer tot el contrari..."

4/27/2011

CONFERÈNCIA NACIONAL PER L'ESTAT PROPI


Data: 30/04/2011
Hora: 09:00 a 14:30
Lloc: Auditori del Palau de Congressos de Barcelona
Recinte de Montjuïc de la Fira de Barcelona

Informació

Inscripció

********************************************************************************

Lluís Llach, Joel Joan i Àlex Casanovas signen un manifest de suport a la Conferència Nacional per l'estat propi


(Vilaweb, 26 d'abril de 2011)

L'acte, que se celebrarà aquest dissabte, inicia el procés de constitució d'una Assemblea Nacional Catalana

Lluís Llach, Joel Joan i Àlex Casanovas han signat un manifest de suport a la Conferència Nacional per l'estat propi, convocada pel pròxim 30 d'abril. 'Em sembla que estem passant un moment d'inflexió reflexiva i a Catalunya ens hem qüestionar on som, on volem anar i quins camins volem prendre ja que el mapa de carreteres s'ha aclarit d'una manera tan evident en la nostra relació amb Espanya', ha dit Lluis Llach... [més]

********************************************************************************

La Conferència tindrà lloc aquest dissabte a Barcelona

Lluís Llach lidera un manifest d'artistes de suport a la Conferència Nacional per l'Estat Propi

(Ara, 26 d'abril de 2011)

El músic retirat, Joel Joan i Àlex Casanovas han firmat avui un text que recull ja el suport de 27 personalitats del món de la cultura

ROGER TUGAS Barcelona | Actualitzada el 26/04/2011 16:56

El músic ja retirat Lluís Llach s'ha tornat a mullar avui pel país, després de cantar per Acció Cultural del País Valencià durant la manifestació de la Diada del País Valencià del 16 d'abril, i ha inaugurat el procés derecollida de signatures d'un manifest d'artistes en suport a la Conferència Nacional per l'Estat Propi que tindrà lloc aquest dissabte a Barcelona. Juntament amb els actors Joel Joan i Àlex Casanovas, Llach ha firmat un text que subratlla que "només és possible racionalment d'escollir entre la independència o la desaparició com a nació" i que "l'estat propi és també el mitjà més clar per aconseguir uns nivells de benestar que estiguin en consonància amb l'esforç, el treball i el sacrifici esmerçats col·lectivament pel poble català"... [més]

********************************************************************************

També comentat a

Agència Catalana de Notícies

El Punt

e-Notícies

Nació Digital

3cat24
Baròmetre de l'ús del català a Internet