1. A la Comissió Europea
13 DEC 2019
Theme: Climate
change
Subject: EURO 6
(hybrid cars)
My question is about
EURO 5 and EURO 6 standards, for hybrid cars.
1. I have a 2012
Toyota Prius Advance, a hybrid car, with a published average CO2
emission of 89g/km (1).
2. I read that since
2015, a target of 130 grams of CO2 per kilometre applies for the EU
fleet-wide average emission of new passenger cars (2).
3. My car, even
three years before that, fully complied with this target.
4. I further read
that the 2021 target, phased in from 2020, for new cars will be 95 g
CO2/km.
5. My car still
fully complies with this target.
6. At the time it
was registered my hybrid car fully complied with the most stringent
norm, EURO 5F, as stated in its official documentation.
7. As such, the
Catalan government allowed it to enter the "ECO VIAT-T"
programme, with some discounts on motorways around Barcelona.
8. The Catalan
government has just informed me that new regulations on discounts
require cars to conform to EURO 6 (or above) standards (3) and that
it is therefore withdrawing my right to discounts.
9. Given that I am
sure that my Prius hybrid car still conforms to the latest EU
standards, even those planned for new cars as from 2020-2021 (target:
95 g/km CO2!), I would like to appeal the Catalan government's
decision.
10. I fail to find
any single difference between the standards laid down in EURO 5B and
those in EURO 6 - not even those in EURO 6D, yet to come into effect!
(4)
11. I am therefore
writing to ask:
(a) What
differences are there, if any, for petrol/hybrid cars, in emission
requirements between EURO 5F and EURO 6, indicator by indicator.
(b) Can I obtain
from you (if not, from whom?) a formal statement that my 2012 Toyota
Prius Advance (and anyone else's!) complies not just with EURO 5F
standards, but with EURO 6 (or (whichever higher standards)?
«Amended article
1.1.2.c)
Descompte
ECO-general: 30 %. Tenen la consideració de vehicles ECO als efectes
de l'aplicació d'aquest descompte del 30 %:
· Vehicles híbrids
i híbrids endollables que siguin Euro 6 o superior....»
2. Al Departament de Territori i Sostenibilitat
https://ovt.gencat.cat/gsitfc/AppJava/generic/conqxsGeneric.do?webFormId=13&set-locale=ca_ES&topicLevel1.id=1418&topicLevel2.id=1507
13 DEC 2019
Tema: Mobilitat i Transport
Sub-tema 1: Xarxa Viària
Sub-tema : ECOViaT
Assumpte : Discriminació Toyota Prius 2012 (híbrid)
Senyors,
Faig referència al Decret 245/2019, de 26 de novembre, de modificació del Decret 427/2011, de 27 de desembre, pel qual s'aprova el nou sistema de descomptes d'aplicació a les autopistes i vies en règim de peatge de titularitat de la Generalitat de Catalunya i se n'actualitzen les tarifes i peatges.
Concretament, a aquest text:
1.2 Es modifica l'article 1.1.2 del Decret 427/2011, de 27 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
“1.1.2 Modalitats de descomptes sobre el peatge matemàtic vigent, categories tarifàries:
Descomptes amb caràcter acumulatiu, no superior al 75 %, en un mateix recorregut i usuari:
...
c) Descompte ECO-general: 30 %. Tenen la consideració de vehicles ECO als efectes de l'aplicació d'aquest descompte del 30 %:
Vehicles híbrids i híbrids endollables que siguin *Euro 6 o superior*.
...
El 2 de desembre he rebut de ecoviat.tes@gencat.cat un escrit que citant aquest decret em diu:
"En raó d’aquest criteri i l’eficiència ambiental, els vehicles susceptibles de gaudir del descompte ECO en la modalitat del 30% del peatge corresponen a híbrids, híbrids endollables, gas natural, GLP o biogàs que siguin Euro 6 o superior, quedant així exclosos quan siguin anteriors a Euro 6." i, en conseqüència, "li informem que el seu vehicle no reuneix les característiques i nous criteris abans detallats, per la qual cosa, a partir de l’1 de gener de 2020, deixarà de gaudir del descompte ECO que fins ara li era d’aplicació, causant baixa del portal Ecoviat".
No veig que tingui cap raó lògica per excloure ara cotxes com el meu (com sabeu, un Toyota Prius 1.8 Advance, que consumeix 89 g/km de CO2):
a. Complien de ressobres amb els criteris EURO quan van ser matriculats;
b. Segons he pogut comprovar (1), el canvi d'EURO 5B (el meu cotxe té EURO 5F) a EURO 6 NO COMPORTA CAP MODIFICACIÓ en els nivells requerits de cap de les emissions que he pogut trobar :
i. CO,
ii. hidrocarburs,
iii. hidrocarburs no metànics,
iv. òxids de nitrogen,
v. partícules atmosfèriques, ni
vi. partícules per km.
Per tant, per als cotxes híbrids de gasolina (no de dièsel) les condicions continuen essent idèntics.
c. A més a més, resulta una bufetada per als propietaris si ja eren beneficiaris del sistema ECO, quan veuen que fins i tot la normativa per als cotxes NOUS a partir de 2020/2021 estableix un consum mínim de 95 g/km (2)... i el Toyota Prius està a 89 g/km!
En definitiva, demano que
a. S'accepti la meva demanda de continuar essent inclòs en el portal Ecoviat i gaudint dels mateixos beneficis del 30% de descompte com fins ara.
b. Si cal, que el Departament de Territori i Sostenibilitat tramiti una correcció d'errades al Decret.
c. Si el Departament em comunica que no està disposat a accedir a les meves peticions, que m'indiqui quines vies administratives i/o judicials són les que haig d'emprendre per aconseguir el que considero que és de pura lògica i de pura justícia.
d. No dubteu a demanar-me còpies de la documentació del cotxe, si cal.
(1) https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
(2) https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada