Fes una piulada

Cercar en aquest blog

StatCounter

3.07.2013

"Alts càrrecs d'Interior van validar a ‘El Mundo' l'informe fals dels comptes de Pujol"

26/11/2012
 
28/11/2012
http://ramonmur.wordpress.com/2012/11/28/el-ejemplo-de-catalunya-la-victoria-de-pedro-j-y-el-retroceso-de-ciu/
El ejemplo de Catalunya, la ‘victoria’ de Pedro J. y el retroceso de CiU
... Lo peor de estas elecciones catalanas ha sido el punto, o sea la ‘victoria’, que se ha anotado un periódico y encima de Madrid. Castilla quiere castellanizar toda España, que diría Luis Racionero, y estaba claro que había que caer sobre Catalunya igual que Isabel la Católica cayó sobre Granada. Pedro J. Ramirez, director y dueño principal de ‘El Mundo’, el periodista más desmontagobiernos y tronos de la Historia de España, sacó el informe de sus chicos del repoterismo de investigación en el momento preciso y oportuno. ¿Influyó en las elecciones? Claro que sí y sobre todo por una razón: porque en este país cainita, la mayoría aplaudió y se regocijó ante el descubrimiento de un nuevo caso de super-corrupción. Los menos, creo yo, nos sentimos dolidos, avergonzados y preocupados. Me repugna sobremanera regocijarme de estos casos. Si hay culpa, que se juzgue y pague. Pero el primero en lamentar que se haya de enchironar a personajes públicos, en los que tanta gente depositó su confianza un día, seré yo...
 

1/3/2013
http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/624021-alts-carrecs-dinterior-van-validar-a-el-mundo-linforme-fals-dels-comptes-de-pujol.html

Alts càrrecs d'Interior van validar a ‘El Mundo' l'informe fals dels comptes de Pujol

Els autors de la informació afirmen davant del jutge que la UDEF va lliurar el document

Sostenen que la policia nega que existeixi per por de represàlies

01/03/13 02:00 - Barcelona - Redacció email protegit
L'expresident de la Generalitat va
denunciar el diari per injúries
Foto: ARXIU.
Els periodistes d'El Mundo Eduardo Inda i Esteban Urreiztieta, autors de l'article que sostenia que l'expresident Jordi Pujol tenia comptes en paradisos fiscals, van afirmar ahir davant del jutge que a les altes esferes del Ministeri de l'Interior els van confirmar la validesa de l'informe sobre el qual es van basar. L'esborrany es va publicar en plena campanya de les passades eleccions catalanes i la seva autoria s'atribuïa a la unitat de delictes econòmics de la policia espanyola –la UDEF–, però aquest cos policial va negar que l'hagués fet. Ahir, en les seves declaracions, els dos periodistes es van negar a revelar els noms de les seves fonts, però un dels dos periodistes sí que va reconèixer que el document li havia entregat “una font de l'interior de la UDEF” i que els havia arribat “força, força” hores abans de la seva publicació. “L'informe l'entrega un agent” i després van acudir a altres fonts de la mateixa unitat per confirmar la veracitat de l'informe, van declarar. Segons la seva versió, l'existència de l'informe i el seu contingut estaven confirmats per la policia, i posteriorment ho van verificar amb altres fonts de la UDEF i del mateix ministeri.
 
Inda i Urreiztieta admeten que feia mesos que parlaven amb diversos membres de la UDEF i “moltes persones importants, moltes de les quals del Ministeri de l'Interior”. Neguen haver eliminat la firma o la identificació de l'autor de l'esborrany, i asseguren que ja el van rebre així perquè qui els ho va entregar volia protegir la seva identitat. Al jutjat també se'ls va preguntar per les declaracions de la UDEF en el sentit que l'esborrany no existia. La versió dels dos periodistes és que ho devien negar pel temor que se'ls acusés de revelació de secrets. Fins ara cap responsable policial ha reconegut ni validat el document.
 
Sobre de quina part de l'informe es van valer per afirmar que Pujol i Artur Mas tenen comptes a Suïssa, van llegir una part del text que acaba parlant del matrimoni Pujol Ferrusola com a beneficiari d'un compte de 165 milions de francs suïssos al Banc Lombard-Odier i d'un altre en una entitat de Ginebra. “L'existència del primer compte va ser, a més de la UDEF i altres fonts, confirmada per Javier de la Rosa”. També expliquen que el cos policial feia mesos que tenia contacte amb De la Rosa i Victòria Álvarez, l'exparella del fill de Pujol Jordi Pujol Ferrusola, “perquè es fes justícia”.
També neguen que la publicació de l'informe es degués a cap directriu d'un superior o per raons d'oportunitat. Segons ells, el van publicar “pel seu valor informatiu”.
Baròmetre de l'ús del català a Internet